Feeds:
文章
留言

Archive for 2007 年 6 月 29 日

補習老師

畢業之後, 一直都搵唔到長工. 而家做緊補習老師, 所以暫時未駛餓死住.

其實我中七一考完AL, 就即刻走左去一間補習社度教中文. 人工唔錯. 讀大學, 讀master, 一直都有補開幾份習. 去到今日, 我都算係好資深下了. 所以人工都可以收得貴少少. 所以唔駛餓死.

我一直覺得, 補習係一種好奇怪既行業. 補習老師既目標, 係要令到學生不再需要自己. 但係當佢唔再需要你, 又代表你冇生意. 用咁既角度諗, 就會知道一般既補習社, 點解只係俾tips, 教捉題目, 而唔係真真正正教人點讀書, 傳授求學之道. 學生識得自己讀書, 等於補習社要執笠. 當然, 香港學生短視, 急功近利, 都係原因.

補習其實係一種好特別既教學經驗. 學生一定好多野問, 尤其是當佢地覺得自己係俾錢請個人返黎問既時候. 我估日校老師唔會面對咁既情形. 但係呢, 你要唔要答佢, 點樣答佢, 定係反問佢, 好鬼難拿捏. 答得佢太直接太仔細, 就怕佢會養成依賴. 答得太隱晦, 又怕佢get唔到. 唔答佢, 佢又會覺得你呃佢錢. 答得慢d, 佢又會以為你唔識. 其實好多時答得慢, 唔係因為唔識, 而係要決定要講d乜野, 要答幾多野.

其實有時會諗, 做補習甚至比做日校有意義, 尤其是o係香港. 做補習, 同學生上堂, 同平時學校o個種單向式的教學好唔同. 基本上你可以不斷要個學生俾反應你, 亦都可以同佢直接對話交流. 教佢d野明唔明, 識唔識, 唔駛睇樣, 一問就知. 甚至佢地既discipline同埋教養, 因為一對一容易建立rapport, 亦都相對地易教易管. 好多時我係唔止教書, 仲要幫埋人教仔, 而且往往佢地聽我話多過聽阿媽話. 可能我依然後生, 所以比較容易同d細路傾偈卦.

更重要既係, 我唔駛好似日校咁, d會開唔停, d無聊行政工作做唔停. 我上咁耐堂, 就同個學生interact足幾個鐘, 冇花冇假. 絕對唔會因為開會唔得閒理D學生.

今日AL放榜, 我有一個學生由佢中二補到而家. 佢CE同AL既中文都有A. 我覺得我咁多年黎教佢既野, 真係幫到佢. 今日收到呢個消息實在高興, 所以為文以誌. 不過佢其他科都係DDEE咁, 希望佢可以如願以償, 做大學生啦.

Read Full Post »